ریبون

یکی از مواد مصرفی پرینتر های چاپ کارت پرسنلی ریبون می باشد که معمولا یک نوع نوار پلاستیکی است که روی آن لایه ای از جوهر قرار گرفته است.

ریبون

که بر روی سطح کارت (در چاپگرهای مستقیم به کارت) یا لایه ای با روکش (در چاپگرهای انتقال معکوس) با استفاده از حرارت اعمال می شود و باعث چاپ کارت پی وی سی میشود.

انواع ریبون چاپ کارت

ریبون چاپ کارت در پنج نوع ریبون مشکی ،ریبون رنگی،و انواع تک رنگ،هولگرام و اسکرچ وجود دارد.که بسته به نوع چاپگر و نوع کار در چاپگر کارت قرار می گیرد.

ریبون رنگی :

مانند چاپگرهای جوهر افشان ، ریبون رنگی چاپگر PVC از بخش های مختلف رنگی استفاده می کند که برای ایجاد رنگ های متنوع ترکیب شده اند که به آنها پانل میگویند.
پانل های رنگی آن چیزی است که بر روی ریبون رنگی به رنگ های زرد،آبی،قرمز و مشکی وجود دارد که به اختصار YMCKO میگویند.

 

 

انواع ریبون های رنگی :

ریبون رنگی

نوع  YMC فاقد صفحه سیاه هستند ، در عوض می توانند با استفاده از پانل های زرد ، قرمز و آبی ، رنگی و یا مشکی  چاپ کنند.
ریبون های رنگی   YMCK نوارهای تمام رنگی هستند که چاپ زرد ، قرمز ، آبی و سیاه را ارائه می دهند. تنها تفاوت بین این نوارها و ریبون های  YMCKO  عدم وجود پانل روکش (O) در آنها است.
نوع   YMCFKO ​​چاپ رنگی را به همراه لایه اضافه شده از پانل فلورسنت (F) ارائه می دهند. این پانل به چاپگر این امکان را می دهد تا تصویری ایجاد کند که برای امنیت بیشتر فقط در زیر نور UV مشاهده می شود.
نوع رنگی YMCKIKI رنگ های زرد ، قرمز، آبی و دو صفحه مشکی را ارائه می دهند. “I” در اینجا مخفف “پانل مهار کننده” است

برای جلوگیری از چاپ در قسمت های خاصی از کارت (مثلاً مناطق امضاء روی کارت اعتباری) استفاده می شود. این ریبون دو نماد “I” دارد ، یکی برای جلو و یکی پشت کارت.
اکنون ، برای یادگیری  فقط ABC (یا در این حالت YMC) خود را به خاطر بسپارید:
Y برای رنگ زرد است
M برای قرمز است
C برای آبی است
K برای سیاه است
O برای روکش است
I برای مهار کننده
F برای فلورسنت است

 

 

 

ریبون مشکی :

برخلاف ریبون رنگی این نوع فقط دارای پنل مشکی میباشد که فقط رنگ مشکی را چاپ میکند ومیتوان با هر ریبون مشکی چیزی حدود 1000 تا 1500 چاپ کارت انجام داد. از ریبون مشکی معمولا برای چاپ شماره سریال،لوگو،مشخصات،توضیحات و… استفاده میشود.

ریبون مشکی

 

برند های ریبون

انواع مختلفی از ریبون ها وجود دارند که معروفترین آنها برای ریبون رنگی :

ریبون رنگی نیسکا

ریبون رنگی evolist

و از برند های معروف ریبون مشکی :

ریبون مشکی نیسکا

فهرست